my life

my life

Thursday, June 9, 2016

Rumahku Syurgaku

Alhamdulillah.. Kunci rumah dah dapat.. rumah ni perlu ditouch up.. kerja-kerja pengubahsuaian yang saya akan buat adalah:-

Zink kt pintu masuk ni perlu dibuka sebab rumah nmpk rendahh sgt bila ada zink ni. ingat nk tinggikan syiling parking tapi disebabkan ongkosnya xbrape nk ada so saya decide buat lain kali je la.. mungkin 10-15 tahun lg.. kikikiki

ini pandangan parking. kat belah kanan tu actually bilik. So kat sini la saya nk buat bilik mandi tambahan ukuran 6"x6" je. saya buat bilik mandi je sebab klu nk buat tempat membuang, banyak kos nk guna sebab kena buat saluran najis dan kena pecah lantai bagai. Tiles juga akan dipasang dikawasan ni.


ini ruang tamu rumah.. kecik je tp bagi saya dh ok dh sebab xde penat nk kemas ruamh nnti.. haha..
kat sini saya akan pasang tiles. termasuk bilik utama dan bilik kedua. bilik ketiga dah psang tiles. pintu semua cantik lg. nasib baik Owner ni guna barang2 yang berkualiti dalam rumah ni. paling best bila tiga2 bilik dah siap aircond. xpayah nk beli lagi.. jimat kt situ.. hihi

ini lorong untuk ke dapur. kat sini saya akan letak peti ais.

Ini pula dapur. Alhamdulillah dapur agak luas so kat sini akan ada meja makan. kt depan td dh ngam2 je untuk ruang tamu. sempit sgt plak klu letak meja makan kt situ. Dapur ni cuma tinggal nk pasang kitchen cabinet je. yang lain2 akan maintain sama. 

 Ini pandangan depan untuk tempat letak peti ais saya nnti.

 Nampak kepala paip kt situ kan? ha.. itu akan jadi tempat laundry saya.. saya buat mini laundry je sebab space yg xberape nk besaq.. huhu

Ini bilik air sedia ada. saya akan pecahkan untuk jadi lebih besar. tiles semua akan ditukar dan bilik air akan jadi full tiles.

Ok.. next entry saya akan update mengenai progress renovation rumah saya.. 

..Thanks coz lawat page saya..

No comments:

Post a Comment