my life

my life

Monday, April 14, 2014

1st day with ATKINS

Hari ini merupakan hari pertama saya mengamalkan diet ATKINS. Ia merupakan satu diet yang melarang sama skali utk mengambil mknan berkarbohidrat. Kira FREE CARBO ler... mknan karbohidrat ni mcm nasi, mee,meehoon, kueyteow, sbrg jenis tepung (gandum, beras, jagung, atta dan yang seangkatan dengannya). roti, biskut dan buah2an pun langsung xleh mkn. tp itu cuma smpi kita dpt capai berat bdan yg kita nk je. Lpas dh capai target, just amalkan diet yg seimbang. klu nk tau lebih detail pasal diet ATKINS ni, sila klik SINI.

 Menu breakfast saya td telur+olive oil+daging cincang n hotdog serta sayur sawi goreng. Harini saya lupa bawa tepon, so xdpt nk snap gmbr.

Tengaharinya pula saya ke kenny rogers which is one of my favorite meal. Saya amik 1/4 ayam je coz sayur xde stock.. huk huk.. sedih btul..

ini pula diner saya.. simple je.. jgn terpedaya.. ni suma abah saya yg masak.. saya tukang tapau je.. hahaha.. Bertuah punya budak!! Ayah saya tukang masak yg terbaik.. paling saya suka sup tulang dan kari kepala ikan dia buat.. mantop!!!! slurppp! tetiba terliur plak.. hahahhahaha..



(Sup Cendawan+ball, Pari masak asam pedas & free-oil hotdog)

No comments:

Post a Comment